Retourneren

Retourprocedure

  1. Je meldt jouw retourartikel(en) aan via kantoorartikelen@dols1948.com

Hierbij vermeld je de reden van retour (zie onderstaande mogelijkheden).

 

Termijnen van melden van klachten per soort:

  • Afwijkend artikel: 5 werkdagen na ontvangst goederen
  • Artikel voldoet niet aan specificaties: 5 werkdagen na ontvangst goederen
  • Beschadigd artikel (artikel beschadigd in verzameldoos): 5 werkdagen na ontvangst goederen voorzien van duidelijke foto’s, van het label, de beschadigde doos en de beschadigde artikelen
  • Defecte goederen: binnen wettelijke garantietermijn
  • Te weinig geleverd: 5 werkdagen na ontvangst goederen
  • Te veel geleverde goederen: Hierbij handelt het om goederen welke uitgeleverd zijn echter niet zijn doorberekend, hierbij is géén termijn vastgesteld
  • Transportschade: 5 werkdagen na ontvangst goederen voorzien van duidelijke foto’s, maak hierbij indien mogelijk een melding op de pakbon van de vervoerder
  • Verkeerd bestelde goederen: 14 werkdagen, mits het artikel geschikt is voor wederverkoop.

 

Uitgezonderd van mogelijkheid tot retour bij verkeerd bestelde goederen:

  • Computer hardware, printers, postzegels, kassa's, inktcartridges en tonercassettes en/of producten waarvan de verzegeling verbroken of de verpakking geopend is, of die geïnstalleerd of geregistreerd zijn.
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals oordopjes, in-ear-headsets, mondkapjes, en soortgelijke gebruikte artikelen.
  • Service artikelen, dat wil zeggen producten die speciaal voor u besteld zijn.
  • Seizoen- en actieartikelen.
  • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn, of niet meer geschikt zijn voor wederverkoop.
  • Artikelen waarvan de originele beschadigd of incompleet is, of niet meer geschikt zijn voor wederverkoop.
  • Voedingsmiddelen en producten met een beperkte houdbaarheid waarvan de beschermende verpakking geopend/beschadigd is en/of de THT-datum verlopen is op het moment van retourname in ons magazijn. De houdbaarheid van THT-goederen dient minimaal nog 3 maanden te zijn om geschikt te kunnen worden bevonden voor retour name.

 

  1. Je krijgt van Dols bericht of de artikelen retour kunnen. Hierbij geeft Dols aan op welke manier de artikelen worden afgehaald of retour kunnen worden gestuurd.

 

  1. De goederen dienen binnen 4 weken, nadat je een retourakkoord hebt ontvangen, door ons te zijn ontvangen. Als deze periode verstreken is kunnen we de retour helaas niet meer in behandeling nemen en zal de melding gesloten worden.